12 Nisan 2010 Pazartesi

04 Nisan 2010 - Edirne gezisinden Notlar

Gece 01:00 sularını gösterirken Gren Cafe den hareket ettik rotamız doğrultusunda Edirne'ye... tek mola vapurda oldu ve ardından direk Edirne. (arkadaşlar yanlışsa düzeltin yada ben öyle hatılıyorum uyuyodum çünkü Edirneye girdiğimizde ) Bu arada hayal meyal hatırlıyorum Mustafa abinin istanbuldan minübüse binişi.. :)

06.00 da daha hava karanlıkken vardık Edirne'ye.. Be gezimizde hem Rehberlik hemde eşlik edecek arkadaşımız ESFAD Fotoğraf Topluluğu Başkanı Ufuk Akçay karşıladı bizi Selimiye'nin önünde... Kısa bir tanışma ve kaynaşmadan sonra esas amacımız olan fotoğrfaf için tekrar rotamıza doğru yol aldık. Ufuk bizim için plan yapmıştı bile gün doğumunda Selimiye ve Edirne için yıldırım denilen bölgeye götürdü bizi sabahın alacakaranlığında karşımıza Selimiye ve Eski Camii alarak yaptık çekimlerimizmi. ikinci rota Yıldırım tabyalarıydı. Edirne tabyaları Osmanlı-Rus ve Balkan Savaşları sırasında Edirne’nin savunulması amacıyla yapılmış. Fotoğraf açısından da çok iyi kareler veren bu mekanı görmden Edirne'den ayrılmayın deriz..

Tabyalarda 3 metre kare alanda 18 kişi hatıra fotoğrafı çekmeye çalışmamız görülmeye değerdi.. İyiki varsın geniş açı :)

Ufuğun büyük övgülerle bahsettiği kahvaltı için Karaağaç mevkinde sadece işi kahvaltı yapmak olan bir restauranta gittik kişi başı 20 çeşit kahvaltılığın düştüğü bu nacizanbe yerde kahvaltıyı yaparken yine Abit hocamızın kulaklarını çınlatamadan yapamadık :)

Yediklerimizi yerine oturtmak için Karaağacın taş döşeli yollarında Meriç nehrine doğru yaklaşık 1 km lik yolu yürüdük. Birazda yediklerimizden eritmiş olduk :) Meriç nehri ve köprüsünde ön çekimlerden sonra mavi zamanda ve gün batımında tekrar buraya gelme planları yaparak tunca nehri ve köprüsüne yöneldik.. Burada ki çekimlerden sonra terkedilmiş bir fabrika görüntüsü olan eski trafo binasında sanatsal kaygılar içererek çektiğimiz fotoğraflar görülmeye değer...

Şehir merkezine doğru Zindan altı caddesinden yine yürüyerek gittik. Kapalı çarşıyı gördükten sonra ufak bir çay molası verdik cami çekimlerine başlamadan önce.

Ara gülerin meşhur fotoğrafını çektiği yeri ile estetikte harika izler taşıyan Eski Camiyide çektikten sonra burada birde hatıra fotoğrafı çekildik. Fotoğraf gösterisinin içinde bunu görebilirsiniz... Öğle namazında Selimiye ye geldik. Öğle namazı vakti çekimler yaptık. 16.00 gibi yemek yeme fassına geçerek Edirne nin meşhur Ciğerinden yedik. yetmedi bi daha yedik.. 2 porsiyon yiyen arkadaşları hiç ayıpsamadık ama gerçekten oraya gidipte yapılması gereken ve yenmesi en önemli şeylerden biri..

Yemekten sonra gün batımına kadar olan zamanda sokak aralarını gezdik ve çok yorulduğumuzu farkettiğimizde neredeyse herkes dökülmeye başlamıştı.. ee sabah 6 dan beri neredeyse yürüyorduk... Akşam gün batımında Şehri yukarıdan gördük ve muhteşem Selimiye manzarasıyla fotoğladık bunları.. Hatta Güzin arkadaşımız bize çok güzel figürler sergiledi yine gösteri kısmında bunada yer verdik..

Mavi zamanda Meriç ve Tunca nehrine geri döndük. Buradan havayıda karartarak yaptığımız çekimlerden sonra bize eşlik eden arkadaşlarımızla vedalaştık ve düştük bursa yollarına.. 21.00 gibi başlayan Edirne'den Bursa'ya dönüşümüz 03.00 sularını buldu..

Yoğun, yorucu ama harika fotoğraflarla süslü çok güzel bir gezi oldu.

Bu gezide bizi bıkmadan usanmadan ve güzel bir rota çizip doğru zamanda doğru yerde olmamızı sağlan Esfat Fotoğraf Grubu Başakanı Ufuk Akçay'a yine aynı misafirperverliği gösteren ve gğn batımında müthiş performansıyla iyi fotoğraf çıkmasında yardımcı olan Güzin Vardar'a, her gezide bizi yanlız bırakmayan tüm gezi grubu arkadaşlarıma teşekkürlerimi sunuyorum..

Gezi gösterisi sizinde gönderdiğiniz fotoğraflarla hazırlandı. aşağıdaki linklerden bunlara ulaşabilirsiniz.. Ve adınıza özel hazırlanan Cd albümleride kafeden tedarik edebilirsiniz...

1. Alternatif

Youtube açmayanlar için ikinci alternatif facebook...

linkinden Edirne Etkinliği sayfasında videoyu izleyebilirsiniz.. İyi seyirler..