15 Mart 2010 Pazartesi

07 Mart Bergama Gezisinden Notlar

Gren Gezi Kulübü olarak Bergama gezisinin çıkış saati olan Cumartesi gecesi saat 01:00 sularında hareket ettik Grenden. tabi önce sıcak saleplerimizi içtik yola çıkmadan :)

Saat 02:45 sularında Susurluk'ta tost ve ayran molasının ardından yolumuza devam ettik...
Gün doğumunda hedefimiz olan Allianoi ye vardık bizi bekçi köpeği karşıladı :) bizimle oyunlar oynayan asilzadelerden karabaşgil bize birde Allonoide rehberlik yaptı :)

Bildiğiniz gibi bu sağlık kenti yakın bir zamanda Yortanlı baraj suları altında kalacak. Bunun için kent şimdiden gözden çıkarılmış. Bergama’ya 1-2 km kala dönüşü olan yolun üzerinde bulunan tabelalardan Allonoi siyah boyayla çizilmişti daha önceki gezimizde. Şimdi tabelalar yenilenmiş ve kaldırılmış olan tabelalar, sanırım tepkiler üzerine tekrar yerlerine konulmuş. Fakat halen görüşe ve fotoğraf çekimlerine kapalı.

07:30 sularında ayrıldık Allianoi den ve ardından Askepliona geçtik. Sütünlu caddede yürüyerek yeraltı geçitlerine oradanda antik tiyatroya çıktık.. hatta bazı arkadaşlar sahneye çıkıp hayatlarındaki ilk sahne deneyimlerini yaşadılar :)

Bergama merkeze hareket ettik ve Hristiyanlığın ilk 7 kiliselirinden biri olan Bazelika'ya aracımızı bıraktık. Güneşin güzelliğinden de yaralanarak bir kahvehaneye oturduk hem güneşlendik hem kahvaltımızı yaptık hemde çaylarımızı içtik. Kahvaltı molasının ardından Bazelika (Kızıl Avlu) da çekimlerimizi yaptık ve bergamanın sokaklarını çekmek içn sokak aralarına dağıldık. her bir köşesi fotoğraf cenneti olan sokak aralarında her arkadaşımız kendi tarzına göre çekimler yaptı gerçekten ilginç görüntüler çıktı :) ardından bergama müzesinide gezdikten sonra buluşma noktası Bazalikaya geri döndük.

Buluşma noktasından Akropole hareket ettik. Akropolden Bergamayı ve o ilk yerkeşim birimlerinden biri olan tarihi fotoğrafladık. Akrapol kapanışından sonra yola koyulduk. o sırada başlayan yağmur uğurladı bizi Bergama'dan....

Aşağıdaki linkte çekilen fotoğrraflardan bir gösteri var... Kamera önünde ve arkasında neler yaşandı görebilirsiniz :))

Linkteki gösteri tabiki Bergama'yı tamamen yansıtmıyor. Bizim, yani profesyonel ruhlu amatör fotoğrafçıların bir günlük nazcizane çekimlerini içeriyor.. :)

youtube den giremiyorum diyenlere 2. alternatif facebok :)

1. Alternatif

2. Alternatif

Gezide çekilen fotoğraflardan oluşan bu gösteri için birde dvd albüm yapılmıştır. Gezi katılımcılarına günün hatırası olarak bunlar dağıtılacaktır. Geziye katılan tüm arkadaşlar Gren'den bunları temin edebilirer.

Gönderilen fotoğraflardan kendi aramızda ufak bir yarışmada yapılacak ve ilk 3 fotoğraf belirlenerek bunların 30x45 baskıları Gren tarafından yapılıp yıl sonunda gezi sergisi açılacaktır...

Bir sonraki gezi 21 Mart'ta İznik'e olup detaylar kısa bir süre içnde gönderilecektir..

Her zamanki gibi keyifli bir gezi olmasında katkılarından dolayı, tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum...